documentos de pensamiento radical

documentos de pensamiento radical

lunes, 12 de septiembre de 2022

3 poemas de SENSE PENEDIMENT, SENSE ESPERANÇA de PEP CASTELLS

  


 

 

 

Aniversari.

 

Em dolen tots els cops de puny

que he estalviat als altres.

Em dol aquesta esfera que deixaré

als fills sense esma per a continuar.

Em dolen els anys que no han servit

per esborrar tanta misèria.

M’acosto al final sense la satisfacció

de la victòria i moriré poèticament

sense una Ilíada merescuda.

  

  

*** 

 

 

No ho dic pas en veu alta

però soc un privilegiat.

Puc escollir, cada matí,

si vaig a aturar un desnonament

o a una manifestació feminista.

Puc triar entre un gest cristià

o una acció revolucionària.

Soc un privilegiat

perquè cada dia

hi ha més d’una misèria

on anar a redimir-me.

 

 

***  

 

 

M’escurcen la mirada

i em llencen sorra als ulls,

pretenen deixar-me cec.

 

No tinc res més a dir-te,

ja no hi ha capçaleres

que m’ajudin. Només crits.

 

Descerebrats per una pàtria

més o menys, embolcallats

en símbols de paper

van reduint-me els carrers

i ja no goso passejar

sota els olms i els plàtans.

 

Si no cantes, ben entonat,

l’himne no et deixen passar.

Han vençut, sempre, els sentiments

contra la raó i el seny.


Pep Castells. Sense penediment, sense esperança. Descontrol Ed. 2022 

Fotografía de Teresa Chacón

1 comentario: